Pět tipů pro snadné stěhování
Chcete znát 5 tipů pro snadné stěhování? Ono by bylo takových tipů mnohem víc, než jen pět, a lidé, kteří mají za sebou více než patnáct stěhovacích procesů do různých lokalit, v odlišných časech a ročních obdobích by vás zřejmě zasypali vlastními zkušenostmi, a tak bychom si tu mohli vyjmenovat alespoň něco z té pestré plejády zážitků.
Včasná objednávka – chcete-li se vyhnout jedné z forem stresu, která při stěhování může nastat, pak mějte na všechno dost času. Začněte tím, že si objednáte stěhovací firmu ve velkém předstihu, nejlépe čtyři až pět týdnů předem. Jednak bude téměř jisté, že na vás budou mít stěhováci volné okénko, a pak můžete začít v poklidu a s velkou časovou rezervou balit věci a vyřizovat administrativní záležitosti.
Parkování – například v Praze musíte zajistit parkovací místo pro stěhovací vozy. Toto ale musíte provést minimálně měsíc před stěhováním, protože úředníci na odboru dopravy příslušného magistrátu mají na vyřízení žádosti o parkovací místo celý měsíc – 30 dnů.
Stěhování v noci – noční stěhování je výhodné pro obě strany, jak pro klienta, tak i stěhovací firmu, protože v noci zeslábne automobilový provoz, v letních vedrech je v nočních hodinách únosná teplota vzduchu a venku vás neobtěžují a nezdržují lidé na ulici, neboť většina z nich se tou dobou nachází „v ráji růžových selátek“, jak bychom mohli přezdívat vydatný spánek.
Demontáž a montáž nábytku – každý není zručný kutil a sestavování nábytku je někdy tak náročné, že se vyplatí sjednat si na tuto službu odborníka. Mohou to provádět například hodinoví manželé, ale umí to také stěhováci, kteří jsou navíc pojištění a mají na to vyčleněný speciální tým. Stěhováci zvládnou bez problémů přemístit i vestavěné skříně na míru a kuchyňské linky.
Administrativa – administrativní úkony jsou někdy obtížnější, než samotné stěhování. Musíte vyřídit nové doklady, nájemní smlouvu, dodavatele energií, nahlášení změny adresy na různé úřady a instituce, zkrátka je toho až dost.